Goldwatch

Goldwatch is the narration of a period of physical isolation that unfolded in a series of images depicted by the artist Velasco Vitali within the walls of a garden. The landscape is painted on a golden background as a reference to the abstract and limitless dimension of space from the medieval art.
Time, space and relations have new ways of happening.
The exhibition is a summary of this experience. While the light changes through the windows of the Assab One gallery, the golden background continuously modifies the aspect of the painting. It is an imperceptible transformation which underlines that the painting is alive.

Goldwatch è il racconto di un periodo di isolamento raccolto in una serie di immagini dipinte dall’artista Velasco Vitali tra le pareti di un giardino. Il paesaggio è dipinto su uno sfondo dorato, unica dimensione astratta e illimitata dello spazio come raffigurato anche nell’arte medievale.
Tempo, spazio e relazioni si manifestano tramite forme sconosciute.
L’allestimento della mostra è un riassunto di questa esperienza. Mentre la luce cambia attraverso le finestre degli spazi di Assab One, lo sfondo dorato continua a modificare la luce del dipinto. È una trasformazione impercettibile che ci racconta che il quadro è vivo.

Content

Exhibition

Status

Completed

Size

85m²

Team

Oliviero Vitali
Rocco Vitali
Velasco Vitali

Pictures:
Giovanni Hänninen

View also...

Museo Giancarlo Vitali

Goldwatch